April 02, 2007

Bu ne?

Bilin bakalım bu ne?Cumartesi pişirdiğim pazı yemeğinin artan pazı sapları.
Hayır bu sefer çorbaya konmadılar.Annemin her zaman yaptığı çabuk turşulardan yaptım.Sapların kalıncalarından yaparsanız daha güzel oluyor.

Önce pazı saplarını iyice haşlıyorsunuz.Biraz sarımsak sirke ve tuzlu su ilavesi ile akşam yemeğine kadar bir iki saat bekletirseniz sofranıza hemen yetişen bir pazı sapı turşunuz oluyor.
Şimdi Nenoni gene sebze bişileri uydurmuş demeyin.Vallahi bunu ben uydurmadım:)Annem pazı pişirdiği zaman muhakkak bu turşuyu da yapardı.Ben çok severim, siz de deneyin.

Afiyet olsun.

Posted by Picasa

3 comments:

yalnızlar kraliçesi said...

Evimin yemek kültüründe pazı yoktur ama deneyeceğim sevgili Nenomi..

Anonymous said...

Pazı sarmasını annem yapar sarmsaklı yoğurtla yerim .1 tencereyi hemde.Ben uğraşamam! Lahanalar kapuska,pazılar ıspanak yemeği olurlar bizim evde.Bu "sap turşusunu"da kaynannem yapmıştı geçmiş zaman.tee o zaman yemiştim ve sirke-sarmsağın girdiği herşeyi yerim.Yaşasın turşu!Yaşasın turşuseverler!T.

Oya Kayacan said...

Sap turşusu... Bol da Urfa pulu yenir bu turşu saplarla. Zaten sap yemeklerine bayılırım. Herkes çok sevmiyor terbiyeyi ama ben terbiyeli sapları da çok severim.