September 04, 2008

bunlar ne?

Bilin bakalım bu otlar ne?Bilemediniz maydonoz değil yukarıdaki.Kişniş var ya kişniş.İşte onun tohumlarını ekerseniz böyle yeşil yapraklı maydonoza benzer(az daha baharatlı) bir bitki oluyor.Adı Kinzi.Ya da Lazlar öyle der.
Çok sene evvel balkondaki saksımda yetiştirdiğim kinziyi Adanalı bir arkadaşa koklattığımda yüzünü öyle bir buruşturmuştuki...))Yaani biraz kokusu baharatlı ya...
Halbuki biz çok sever ve tüketiriz her yemekte,salatada,acikası olur felan
.
Şimdi bu yukarıdakini vallahi koku olarak iyi biliriz de bitkisini ilk defa bu yaz Batumda bir lokantada salatanın yanında gördüm.
"Bu neki?Salatanın yanında olduğuna göre yeniyor elbet "diyerek bir ısırdım...
Amanın!Rakı.
Bildiğimiz rakıyı ot yapıp yemişiz gibi.
Anladığınız gibi Anason.Bu koku ve tatla kat'iyen başka birşey olması imkansız.
O kadar Rakı içilen bir ülkede anasonun yeşilini bilmiyoruz iyi mi?
Aman şimdi o Adanalı arkadaşa hak verdim.
Anason tadını rakıya bırakalım.
Diyeceksiniz bu Ramazan günü bu rakı muhabbeti de ne?
Birşey değil canım lak lak olsun maksat.

Bu vesile ile hepinize hayırlı Ramazanlar dilerim.
Posted by Picasa

4 comments:

Boncukçu said...

:)) Nerden bulsun taze anasonu hayret valla :))

Nenoni said...

Batumda bir lokantada salatanın yanına koymuşlardı.

neslihan erzincan özgür said...

Hımm.ilk kez görüyorum bunların tazesini.sanki daha güzel gibi geldi taze taze....sevgiler...

Nenoni said...

Neslihancım hoşgeldin.Kinziyi yeşil olarak çok tüketiriz de anasonun yeşilini ben de ilk defa gördüm orada.