January 09, 2008

yaya kaldım

Esasen bu yazının başlığı 2 cm karda arabayla nasıl yolda kalınır yahut neredeyse 2 yıldır araba ile günde 30 km yol yapılıp nasıl hala acemi olunur olmalı idi.


_"Ya bi kere yol çok buz olmuştu da"

_"Valla yollar çok eğri büğrü acemilikle ilgisi yok aslın da da"

_"Hem zati kış lastiğim yoktu da"

Efendim bunları bir geçip baştan alayım.Geçtiğimiz Cuma günü sabah,yok dur perşembe akşamından başlıyayım.

Perşembe akşamı Nenoni camdan bi bakar.Aaa kar yağıyoor.Önce" ne güzeell",sonra "eyvah ya yollar?"dediyse de Sadrazambey "aman tül gibi kar yağmış bişi olmaz"diye onu rahatlatır.Sabah olur ,hakikaten çatılarda azıcık kar vardır ama yollar açıktır.Nenoni arabasıyla yola çıkar,gider gider tam işe 5 km felan kala, AMAN! Yolda buzz varr!Araba sağa sola kaymaya başlar.hemen sağdaki cebe arabasını parkeden Nenoni (aslan şöfer).Sadrazama telefon eder.
_"İşte çok buz var da,yolda kaldım da,noolucak şimdi de....."
Adamcağız yakındaki ilçenin belediye başkanı olan arkadaşını arar;hem yola bir tuz ekibi bir de yolda kalan Nenoni hatuna yardım için normal bi şöför göndermesini rica eder.
_"Ya normal şöför de ne? Bi kere kerkes yolda kalmıştı.Gerçi kalanların epeycenesi bayandı ama olsun yani"
Tabii bu arada yakındaki bir kurumun tanıdık bekçisi gelip yardım talep eder hem de çay içmeye davet eder.Böylecene olayın tam da o tanıdık bekçinin olduğu yerde olmasının çok mu lazım olduğuna söylenilir.
_"Yahu ben bu yamuk yumuk buzlu yerde zaten zor bela durdum,şimdide oturmuş yardım gelmesini beklerken kendime yeteri kadar söyleniyorum,almiim abi" denmez tabii ve kibarcana teşekkür edilir.
İşte neden sonra yardım gelir,O arada Nenoni ile aynı durumdaki diğer bayanlara da yardım edilir.Erkek sürücüler yiğitliğe b.k sürdürmedikleri için kendi kendilerine inmeye çabalarlar.
Artık Nenoni işe gitmez o saatten sonra eve gelir.Eh gelmişken Sadrazambeyle güzzel bir kahvaltı ederler.Vee korku belası işte o gündenberi işe dolmuşla gidip gelinir.Havaların bir an önce açmasına dualar edilir.
Etraftaki eşin dostun"canım sen de artık emekli ol"sözleri kaale alınsamıdır nedir?

12 comments:

Boncukçu said...

Sevgili Nenoni,
Valla ben işten ayrıldıktan sonra emeklilik yaşı gelmiş herkes pek heveslendi :D
Buzlu yolda herkes kalır beylerin asli vazifelerinden biri de bu değil midir hem ? :)

Anonymous said...

Bu yazıyı bir erkeğin yazdığından eminim bir. Kendi adıma 15 yıldır araba kullanıyorum (bazan canım istemese de) beylerden daha iyi kullandığıma da inanıyorum iki.
Tarafsız olalım lütfen üç.

kedi said...

Emekli ol kadınnnnn:)))

Boncukçu said...

sevgili isimsiz:)
yazan erkek değil, ablam olur kendileri. Diğer konuda ise katılırım size, annem de babamdan iyi kullanırdı arabayı ama beylerin önyargılarıyla dalga geçmek serbest elbette :))

Nenoni said...

*Boncukçu sağol;ben yazana kadar sen savunmuşun beni:)
*Biyonikk emekli ol demendeki niyeti anlamadım sanmaa.Hernekadar yaşıtım arkadaşlarımdan bazıları torun torba sahibi oldularsa da...
*Anonimus kardeş;bloğuma benden başka kimse yazı yazmaz,ben de basbayağı kadınım yahu.Erkek merkek diilim.Hem kendi acemmiliğimle hem de beylerin önyargıları ile ufaktan dalga geçmek istemiştim yazıda.

Tijen said...

Ankara'da çocukken sokakta satarlardı demişsin kenger sakızını, bak bilmiyordum bunu, çok teşekkürler.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Yolda kalmak hatunlara mahsus değil bi kerem. Biz kaldığımızda, diğer şoför arkadaşların yüzde sekseni erkek idi. Ayrıca o havada arabayla dışarıya asla çıkmaya cesaret edemeyen erkekler tanıyorum ben. Lüffen baaayan şoferlere haksızlık etmeyelim.:)

Geçmiş olsun bu arada..

Nenoni said...

İncegülcüm sağol.Benim hatam "nasıl olsa çok buzda kullanmam" diyerek kış lastiği takmamak oldu aslında.

paticanlar said...

geçmiş olsun nenoni Beyciğim!
anonime ithaf olsun bu cümlem::))

Nenoni said...

Paticikler sağol.İşin en komik yanı beni erkek sanmış:))
Oysa birkaç yazımı okusaydı zaten üsluptan anlardı bayan olduğumu.

Asortik Krep said...

İstanbulda bir gün kar bayağı yağmış.O gün annemin günü var ve ben ikramları götüreceğim ona.Aramız 4 km ama tepeden sahile ineceğim arabayla ..Hem telefonla konuştuk günde 23 kişi var :) bu karda kışta yarısı bile gelmez anne ama ben erken yola çıkayım.Yolda kayarak gideceğimi biliyorum çünkü zaten oraları biliyorum.Neyse ben bazı yerde kayarak bazı yerde arabanın tekerlerinin altına paspas koyarak o tipide indim anneme, saat geldi ve gün başladı hanımlar tam tekmil gündeler, tek bir eksik yoktu.. Herkes arabalara atlamış gelmiş:))
Bir kadın işe gidebilecekse yolda kalabilir ama başka bir yer olsaydı hele ki bu bir buluşmaysa asla kalmamalı derim :))

Nenoni said...

Evet Asortik kesinlikle öyle.Zaten ben de o gün işe gidiyordum:))