September 10, 2007

tarhana çorbası


Bir arkadaşım tarhana yapmış.Bana da bir kavonoz verdi.Tarhana yapmak mı? Ben mi?Bilmem ki valla hiç yapmadım.Gezmekten zaman olmuyor zahir:)Ama arkadaşımın yaptığı harika idi .Rengi kokusu mis gibi.
Aslında ben bu çorbayı geçen gün yaptım ama tam kaseye koydum resmini çekiyorum basıcam bloğuma,oğlum içerden "annee Pavarotti ölmüüşşş"diye seslenince çorba bu güne kaldı.
Efendim yapılışı aşağıda:
Üç dört yemek kaşığı tarhanayı biraz sıcak suda ıslatın.Bir yandanda tencereye rendelediğimiz üç orta boy domates ile dövülmüş iki diş sarımsağı biraz sıvı yağ ile(isteyen margarin kullanabilir tabii ama benim mutfağımda margarin olmaz)çevirdikten sonra ıslattığımız tarhanayı ilave edin.Üzerine kaynamış suyu,kırmızı pul biberi ve tuzunu ilave ederken çorbanızı dibini tutmaması için pişene kadar karıştırın.
Çorba oldumu?Oldu.Üzerine tam kuru nane ilave edecekken balkonda saksıdaki taze nane aklıma geldi,yerken biraz hellim peyniri ilavesi ile harika oldu doğrusu.hellim peynirinin tarhana çorbasında ne işimi var?Var var, ben yaptım oldu.Hem de çok güzel oldu.
Posted by Picasa

11 comments:

. said...

çok sıcaksınız nenoni hanım komşuma kahve içmeye gitmiş gibi oluyorum her buraya geldiğimde,hersefer yorum yazmıyorum ama her gün size geliyorum ben,kahvem sade olsun lütfen:=)
çorbamı?sofraya onsuz oturulmaz bizde.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Tarhanayı anacım yapar bize de verir sağolsun. Ben de güzelce pişirir afiyetle yerim. Bu tarifle de deniycem eminim harika oluyordur. Bir de benim yavru içine sirke koyup içer. Bayılır öyle.:)) Ellerine sağlık ve de afiyet şeker bal olsun. Şifa olsun.:))

Nenoni said...

Sibelcim hoşgeldin.Ben bütün blog arkadaşlarımı apartman komşularım gibi görüyorum zaten.
İncegülcüm;sağol canım,sirkeli tarhana ha,deniyeyim bakayım.

Bocuruk said...

Tarhanası iyi olunca, bu çorbanın üstüne çorba tanımam. Benim prensesim de bebekliğinden beri çok sever. Annem yapıp veriyor bana gerçi bu sene yapamadı. Bir de Selma adında bir arkadaşım var. Hafif acılı bir tarhana yapmışlar bana da verdi. Korkuyorum bitecek diye:) o kadar güzel. Senin de ellerine sağlık Nenonicim:))
Sevgilerimle...

Nenoni said...

Bocuruk sağol canım.

bidamlacik said...

aah hasta hasta ne canım çekti şimdi.:)))
geleyim ben resimdeki gibi bir servis alayım::))

Boncukçu said...

valla tatil matil demedik, gündüz denizde yüzüp akşama tarhana çorbası içtik :) Ege bu mevsimde akşamları serin oluyor malum.
Nenoni, gelirken hırka mırka getirin, akşam serin oluyor söyliim.

Anonymous said...

TARHANA , DENİZLİNİN DE VAZGEÇİLMEZ ÇORBASIDIR..UNUTTUĞUM BU LEZZETİ HATIRLATTIĞIN İÇİN SONSUZ TEŞEKKÜRLER..ELLERİNE SAĞLIK

Nenoni said...

Boncukçu;getiririz sağol.
Gündüz deniz akşam tarhana çorbası ha:)
Pastarda hoşgeldin.

kedi said...

Ay hâla aynı çorba.
Kadıııııın hani on parmağında on marifet senin?
Hani Mamuliye açtığın börekler.
Öyle gelipte elin gariplerinin sayfasında"yok iftarda sebze mebze yok sahurda erik merik,ayol adamı öldürcekmiymişizde"diye sataşmak kolay tabii.
Adam benim sayemde delikanlı gibi ,bana dua etsin o.Artık ramazanda kilo almaya son!Devir ramazanda kilo verme devri!

(Hahhhaa elinin hamuruyla bunu okuyorsan şimdi bana cevap verecem diye yazamazsında sen,dur kız yazma,bak tuşların arasına hamur girerse çimento gibi olur basamazsın felan nihohaaa yaşasın kötülük.Allaaam möbarek ramazan ayında böyle şeeyidiyom ama sen bu günahlarımı sadece bidamlacığa yazıver bi zaamet.Ne de olsa onun günah kontenjanı bizimkinden hayli azdır)Çok mikrobum dimi?Biliyom.

Nenoni said...

Ay Biyo öldürdün beni:)))
Yazıcam valla napiimm Ramazan,millet oruç tutuyor evde,bi yemek yapiim(yok bizim evde sebze mebze, yahni yapıcam işte)
"dur oruç bozmayın resim çekcem" mi desem bu akşam:))