May 24, 2007

Pazarda

Kuzine ile pazara gittik bu öğlen.Buradaki pazarları seviyorum.Özellikle köylü pazarı dediğimiz kısımdaki yerel sebzelere bayılıyorum.Genellikle fazla hormon filan kullanılmamış, kısmen organik tarım ürünü diyebileceğimiz türden oluyor sebze ve meyveler.Hele şimdi yavaş yavaş yerel yeni mevsim ürünleri de çıkmaya başladı...
Ben de bu sabah Boncukçunun geçen yıl yaşgünümde yapıp gönderdiği, boncuk kursunda o zaman "şımarık kolye" adını verdikleri kolyeyi takmıştım.Amanın kolyem pazarda pazarcı hanımlar arasında bi rağbet gördü sormayın,herkesler kolyeme bayıldı.Hele gençten bir hanım artık dayanamayıp yakından incelemeye aldı kolyemi.Kuzinenin yanında fotoğraf makinası varmış.Çekti hemen resimleri.Döndükten sonra hemen bilgisayara...
Pazardan acı biber ve fesleğen fideleri aldım eve gidince minik balkon bahçeme dikeceğim hemen.Birde (buraya resmini koymayı unuttum)yörede yapılan şimşir den tahta kaşıklar aldım.Anneme yollıyacağım.Ankaradaki tahta kaşıklar birşeye benzemiyor.Zonguldak ve daha iyileri Amasra civarında Türkiyede bulabileceğiniz en iyi şimşir tahta kaşıklar üretilir.Ben Ankaradaki akraba ve çoğu tanıdıklara alıp giderken götürüm hep.
Birde pazar işimiz bitince civardaki mantı yapan bir yere gidip ev yapımına benzeyen mantıları da yedikten sonraa döndük iş yerine.
Posted by Picasa

2 comments:

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Pazarlar hem çok sıcak, hem de istediğin her şeyi bulabildiğin bir yer.:) Gerçekten güzel bir pazar alışverişi olmuş.. balkon bahçe daha da neşelenecek şimdi.:)

Dut agaci said...

Evet o simsir kasiktan izine gelince bende aldim,cok kaliteli ve yemek yaparken insanin icine siniyor.Ama Ankarada en ufagina 5 Ytl vermistim,annemde yinemi cok verdin diye dalga gecmisti(genelde € ya cevirince ucuz gibi oluyor ama degilmis:()