December 18, 2006

Ispanak kökü çorbası

Cuma günü eve giderken manava uğradım.Niyetim yemek için kolay ayıklanıp pişen bir sebze almak.Aklımda bile yokken bir kenarda yeni gelmiş çok güzel taze ıspanaklar dikkatimi çekti.Alıp eve geldim ayıklamaya başladım.Aa!kökleri çok taze ve tertemiz.Rahmetli Babaannemin ıspanak kökünden yaptığı nefis çorbayı hatırladım.Elimden geldiği kadar aynısını yapmaya çalıştım bence çokda güzel oldu.Tarif aşağıda:
Malzemeler:
*1 kg ıspanağın kökü(ıspanağın kendisi bu çorbada yok,onu başka türlü değerlendirin;daha iyisi büyük marketlerde sadece ıspanak kökü satılıyor onlardan alabilirsiniz)
*1 adet havuç
*1 adet patates
*1 adet ufaklarından kuru soğan
*1 yemek kaşığı un
*unu kavurmak için az bir miktar sıvı yağ veya isterseniz tereyağı
Yapılışı:
Ufak ufak doğradığınız sebzeleri bolca suda iyice haşlayın.haşladığınız suyun içinde bekletin(suyu atmayın bu çorbanızın suyu olacak)öte yanda ayrı bir kapta unu yağla hafifçe kavurun.sebzelerin üzerine ilave edin .Tekrar birlikte biraz pişirin.kırmızı biber tuz ve nane ilavesi ile çorbanız hazır.İsteğe bağlı olarak yerken limon suyu ilave edilebilir.
Afiyet olsun. Posted by Picasa

5 comments:

CaDı said...

Bişiy sorucam, hani ıspanağın ince saplarımı bu doğradığımız yoksa püskül püskül olan gerçek köklerimi? Sebze çorbası yapmayı istiyorum ne zamandır da, bu da iyi bir başlangıç olabilir:))

Nenoni said...

cadıcım hani sap diplerinde pembe kökleri yokmu onları kazıyorsun biraz saplarıda doğra oldu bitti
aynı çorbayı ıspanak kökü yerine kereviz yaprakları yada istediğin evde bulunan bütün sebzelerle yapabilirsin

yalnızlar kraliçesi said...

besleyici yönünü de düşünüp, bu tarifi denemeli..

Tijen said...

ben de ne zamandir marketteki (sebzeyi marketten almiyorum malum ama bazen sapi için yetistirilen kereviz gibi pazara gelmeyen seyler için bakmak iyi oluyor) sebze reyonunda ayiklanmis, yikanmis ispanaklarin yaninda paketlenmis ispanak kökleri görüyorum. yesil mercimekli zeytinyagli yemegini pisiresim var ya bir türlü alip da yapamadim. ellerine saglik!
tijen

Anonymous said...

Selam, benim de en sevdiğim çorba. Ama tariflerimiz biraz değişik. Benim çorbamda patates ve havuç yok. Yumurta ve yoğurt terbiyesi var. Bir de serviste sarmısaklı sirke ilave ediyorum. Bir de böyle deneyin.