September 08, 2006

yollar ya da işe gelirken..

Efendim günaydın.Bildiğiniz yada bilmediğiniz gibi ben küçük sayılır bir şehirde yaşıyorum son 25 yıldır.Bu ölçekli bir şehirde trafik yada 15 km yoldan işe gelmek gibi bir şeyin olmaması gerekiyor normal olarak,ama burda vaar.Tabii ben kendi evime taşınıp lojmandan çıkınca 15 km yol gelmek zorumda kaldım her sabah,olsun hadi ona alıştık bari yollar güzel olsa.Eğri büğrü viraj ayrıyeten yokuş iniş.Hergün off-road yapıyoruz vallahi(Şimdi ben bu off-road gibi terimleri Mamuliden öğrendim bilmiş olun!)Yolların hali yetmezmiş gibi birde işe gelirken içinden geçtiğim kasabanın ana caddesinde asfalt çalışmaları var.Kapamışlar mı yolu,hadii arkadan dolaş.Ama kasabanın arka yolu yokki ,arka keçi yolları var.25 yılda öğrenemediğim yolları şu birkaç günlük asfalt çalışmaları sırasında öğrendim.Çevrede bu kadar yıldır beni hala tanımamış olanlar varsa onlar da son birkaç günde tanımış oldular.Çünkü neredeyse büyücenek bir park ebadında bir yerde ana yol kapandı diye kaybolma becerisini gösteren ve ikide bir arabanın camını açıp yolu soran bayanı unutmazlar sanırım:))Tabii sorunlar burda bitermi?her gün gazete aldığım dükkan yolun kapalı kısmında kaldıı.Başka dükkan mı?Siz burayı Ankara veya İstanbul filan sandınız herhalde öyle her dükkanda gazete filan yok, bir iki yer satar ordan alırsınız.Şehir merkezinde daha çok gazete bayii var ama ben dedim ya hep aynı yerden alıyorum diye ordan almadım.Neyse tabii burda gazete satan bi yer daha varmış onu buldum,gazetemide aldıım işme geldiim.Herkez gazeteyi nasıl alıyor yada orda çalışan 300 küsür kişinin bi sürüsü senin gibi merkezde oturuyor onlar nasıl geldi sorularının cevabı iki üç satır yukarda,ufacık kasabada kaybolan ben gazete bayiini nerden buliim öyle hemencecik!
Ay işe gelirken yoruldum valla.Aslında siz böyle söylendiğime bakmayın işimi ve iş arkadaşlarımı bulunduğum çevreyi hep sevmişimdir.Sadece her zaman gelmeye alışık olduğum yol,gazetemi aldığım bayi gibi değişmesini istemediğim bazı şeyler var,buda benim takıntım.Alışık olduğum birşey küt diye değişince uyum zorluğu çekiyorum sanırım.Ama şunu söyliyeyim yani işe gelmek kısmı sıkıcı olmaktan çook uzaktı yani:))

3 comments:

kuzine said...

İlahi Nenoni'ciğim kayboldun mu ? :)))

Nenoni said...

Ohoo bizim kaybolma hikayelerimiz çoktur,bi ara memleketten gelirken bide ankaradan dönerken kaybolmamız var onlar ayrı bir post olucak artık:)

vintage biscuit said...

bende alişkın olduğum şeylerin küttt diye değişmesine hemen adapte olamam . değişmesini istemem