August 15, 2006

sahici limonata!

Yazın en sevilen içeceklerinden biri limonatadır.Hele benim yaş grubundaysanız gençliğinizin en büyük faaliyetlerinden biri okul çıkışı pastaneye gidip yaş pasta veya dondurmalı sup yiyip limonata içmekti.Şimdiki nesile çok saf görünüyor olmalıyız.Neyse..Geçen sene Boncukçu ile beraber bir blogta rastladığımız limonata tarifini ezberden hatırlamaya çalışarak(hangi blog olduğunu vallahi hatırlamıyorum) limonata yaptım.Aslında bu ikinci yapışım.Birinciyi yaptıım bir güzel içtiik.Resminide çekmeyi unuttum!Hayır dolaptada bir iki gün bekledi yani.Bir iki gün bekledi çünkü Sadrazamcım sürahideki limonatayı hani şu hazır alıp suda açtığımız içeceklerden sanmış.Beyimiz abur cubur dan hoşlanmadığı için öyle hazır gıdaları yiyip içmez de..Sonunda ben niye içmediğini sordum.El cevap:"Aaa o sahici limonatamıydıı?"


İşte aşağıda "sahici limonata!"
Malzemeler:
4 adet limon
2,5 çay fincanı toz şeker
3-4 yaprak nane
(saksıda limonlu nane tabir edilen bir cins fesleğen kırması nane vardı onu kullandım)
2-3lt su
Yapılışı:
Limonların kabuğu ufak bir tencereye rendenin ince tarafıyla rendelenir.Şeker ile beraber1/2 lt su ile kaynatılır.Kaynayıp altını kapatınca ince doğranmış nane yaprakları ilave edilip soğumaya bırakılır.İyice ılındıktan sonra süzülüp 4 adet limonun suyu ile karıştırılır su ilavesi ile soğuk olarak servis yapılır.
Not:Bir yerlerde okudum 1 limona bir lt su diyordu ama öyle olunca limon tadı pek alınmaz sanki..Vee arzuya ve damak tadına göre şeker ve su miktarı azalıp çoğalabilir tabii... Posted by Picasa

5 comments:

CaDı said...

Ohhh, buzları da koymuşsun serin serin!! Bu sıcaklarda da ne güzel gider var ya! Hele ben de Docaya hazır içecekler içirmemeye çalışırken bu tarif güzel gidecek;)

Anonymous said...

Limonata çok iştah açıcı görünüyor, bende siteme bir kaç gün önce eklemiştim. Ama ben kaynatmadan yapıyorum.
Ellerine sağlık.

Nenoni said...

hoşgeldin pembeli.Kaynatınca limon kabuğunun aroması tam olarak hissediliyor..

allevk said...

bayılırım limonataya, son yıllarda beni de cezbetmeye başladı limonata, eskiden aklıma bile gelmezdi kola varken limonata mı içilirdi ama artık öyle değil,
sizinki de süper görünyor ellerinize sağlık.

saniye said...

hmm bu sıcak havalarda ne güzel gider valla